Cím: Számviteli alapismeretek feladatgyűjtemény
Leírás: A vállalkozás vagyonának megismerése. A vagyonelemek besorolása eszközök és források közé. Cél: A tananyag könnyebb feldolgozása, IKT alkalmazások segítségével otthoni gyakorlási lehetőség.
Cím: Formáljuk képünkre Antigoné világát!
Leírás: Szophoklész Antigoné című drámájának élménypedagógiai komplex feldolgozása történelem, irodalom és vizuális kultúra tantárgy keretein belül
Cím: Könyvtárhasználati foglalkozástervek
Leírás: Könyvtárhasználati foglalkozástervek és mellékletei a szóbeli emelt informatika érettségihez. Az informatika érettségi szóbeli vizsga (9.1) Könyvtárak, (9.2) Információ-keresés és (9.3) Forráshasználat témaköreit dolgozza fel a tananyag. Közép- és emelt szinten a témák megegyeznek, a feldolgozás mélysége természetesen különbözik. Az emelt szintre való felkészülés okoz nehézséget a diákoknak, ezért az emelt szinten érettségizők követelményeinek kíván a tananyag megfelelni. http://dload.oktatas.educatio.hu/erettsegi/nyilvanos_anyagok_2020tavasz/info_emelt_szobeli_tematika_2020maj.pdf Tanári előadás, tanulói feladat, csoportmunka keretében, gyakorlat formájában dokumentum - és könyvtártörténet, etikus forráshasználat, dokumentumismeret a legfontosabb átadott ismeret. Nem kis könyvtártudományi tanfolyamot szeretnénk, hanem a gyerekek meglévő tudása, érdeklődése felől közelítenénk.
Leírás: Feladatok függvényekre. A megoldásokat konzolon jelenítjük meg.
Cím: Pénz7 szervezése, lebonyolítása szakgimnáziumi és szakközépiskolai osztályoknak
Leírás: A Pénz7 célja a tanulók pénzügyi tudatosságának fejlesztése, ismeretek bővítése, mely szorosan illeszkedik a Pénzügyminisztérium, az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a Junior Achievement Alapítvány, valamint a Pénziránytű Alapítvány által minden évben meghirdetett témahét tananyagához. A programsorozat céljának megvalósítása érdekében valamennyi szakmai és közismereti tanár részt vesz a szervezésben és a lebonyolításban.
Cím: Élelmiszer alkotók
Leírás:
Ebben a feladatgyűjteményben a tanulók megismerik az élelmiszerek kémiai összetevőinek jellemzőit, csoportjait, élettani hatását, konyhatechnológiai tulajdonságait. Részletes leírás, on-line foglalkozások segítik a tananyag elsajátítását, az alkotó elemek megismerését (víz, fehérjék, szénhidrátok, zsírok stb.).A tanulók megismerik az élelmiszerek kémiai összetevőinekjellemzőit, csoportjait, élettani hatását, konyhatechnológiai tulajdonságait.
Cím: Vendéglátás története és fő tevékenységi körei
Leírás:
A vendéglátás történetének, jelentőségének megismerése (PPT), majd a tananyaghoz kapcsolódó feladatokon keresztül való megtanulása, begyakorlása.
Cím: Ételkészítési ismeretek feladatgyűjtemény-zöldségek, gyümölcsök és húsok előkészítése
Leírás:
zöldségek, gyümölcsök és húsok előkészítésével kapcsolatos feladatokat tartalmaz és azok megoldásait. Több feladatot online lehet megoldani.
Cím: C# függvények
Cím: Ornamentika gyűjtés, feldolgozás, tervezés, faragás, kiállítás
Leírás: A projekt során a tanulók kutató, rendszerező, tervező és kivitelező folyamatot végeznek. Lakóhelyük környékén ornamentikákat gyűjtenek közösen. A gyűjtött anyagot feldolgozzák és új elemeket hoznak létre belőlük. Az új elemek a gyűjtött díszítmények átfogalmazása, absztrahálása, a jelenben való adaptálása során jönnek létre. Használati tárgyat terveznek, melyen megjelenik az általuk létrehozott motívum. A megtervezett mintákat kifaragják, majd iskolai kiállításon bemutatják.
Cím: Ízek, színek, formák - különleges élelmiszerek
Leírás:
Az élménypedagógiai tananyagegység alapvető célja, hogy a tanuló az élelmiszer és vegyi áruismeret tantárgy elméleti tanórai keretében érzékszervi (látás, szaglás, tapintás, ízlelés) vizsgálatot végezhessen, árukat csoportosíthasson, azzal a céllal, hogy a termékek gyakorlati ajánlása, értékesítése esetén saját fogyasztási élményre hagyatkozhasson. Részletes leírás, letölthető és on-line feladatok tarkítják az ismeretszerző tevékenységet.
Cím: Népi építészet anyagai, technológiái
Leírás: A projekt során a tanulók gyűjtőmunkát végeznek a környezetükben található népi építészeti emlékekről. A gyűjtőmunka során megismert anyagokat, technológiákat rendszerezik, tanulmányozzák. Sablont készítenek vályogtéglához, a vályogtégla anyagát bekeverik, vályogot vetnek. Sárfalat, paticsfalat raknak. Kis méretű maketteket hoznak létre. Az elkészült maketteket installálják, magyarázó szövegekkel látják el, majd szaktanteremben vagy az iskola területén kiállítják.
1/1 lap, megjelenítve 13/13, listázva 1-13